Ξεκίνησε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής , με όρους δημοσίου συμφέροντος και με αυξημένη τη συμμετοχή του Δημοσίου, η τελική συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου ώστε να αποκτήσει ισχύ νόμου η σύμβαση για το Αεροδρόμιο Καστελίου.
Τις βασικές πλευρές του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παρουσίασε αναλυτικά σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής ο εισηγητής του νομοσχεδίου και βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης.
Ο Νίκος Ηγουμενίδης, απευθυνόμενος από το βήμα της Βουλής σε μερίδα της Αντιπολίτευσης τόνισε ότι «στην Αριστερά δεν αντιμετωπίζουμε τις υποδομές ως μέσο πλουτισμού των εμπλεκόμενων μερών» και εξήγησε ότι «το αεροδρόμιο θα συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου της Κρήτης -και φυσικά της χώρας- στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».
Ειδικά για τη διαγωνιστική διαδικασία, ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε ότι «η σύμβαση που θα κυρώσουμε στο τέλος της σημερινής συζήτησης στην Ολομέλεια προστατεύει από πιθανές μελλοντικές αξιώσεις του κατασκευαστή το δημόσιο και την κοινή εταιρεία με τον παραχωρησιούχο».
Αναφερόμενος συγκεκριμένα στο άρθρο 6 της σύμβασης και σε όλες τις τυχόν περιπτώσεις (πχ. γεωτεχνικές συνθήκες, διαφοροποίηση εσόδων στο υπάρχον αεροδρόμιο Ηρακλείου, τυχόν θέματα λειτουργίας του στρατιωτικού αεροδρομίου, προβλήματα εκσκαφών κ.ά), ο Νίκος Ηγουμενίδης υπογράμμισε: «Όλα τα παραπάνω είναι κίνδυνοι και ρίσκα που δεν τις αναλαμβάνει το ελληνικό δημόσιο ή η εταιρεία που μετέχει το ελληνικό δημόσιο. Αυτό είναι προφανές ότι προστατεύει το δημόσιο από τον κατασκευαστή».
Σχετικά με την πρόβλεψη για διακριτό ανοικτό δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για τον ανεξάρτητο μηχανικό, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ διευκρίνισε ότι: «Μέχρι τώρα στις παραχωρήσεις, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό, ο ανεξάρτητος μηχανικός κατέβαινε συνήθως μαζί με την προσφορά του παραχωρησιούχου. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί δεν έχει καμία εξάρτηση από τον παραχωρησιούχο».
Αναφορικά με τη συμμετοχή του Δημοσίου, ο Νίκος Ηγουμενίδης υπογράμμισε το μεγάλο ποσοστό που κατέχει το δημόσιο, προσθέτοντας ότι «τα έσοδα πάνω από τα 6,5 εκατ. επιβατών του «Νίκος Καζαντζάκης», πηγαίνουν μόνο στο δημόσιο και ότι δεν μπορεί να μεταβιβαστεί το 35% της εταιρίας πουθενά αλλού».
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ έδωσε έμφαση και στις ειδικές προβλέψεις για την τοπική κοινωνία, επαναλαμβάνοντας ότι τα ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία φτάνουν το 2% του τζίρου. Σημειώνεται ότι με βάση τη Σύμβαση Παραχώρησης θα διατίθεται με αποφάσεις του Υπουργού κατά ποσοστό 1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και κατά 1% για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.
«Για να έχουμε μια σύγκριση, στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα ανταποδοτικά οφέλη ήταν 0% για τους όμορους Δήμους και θα ξεκινήσουμε εμείς, την κουβέντα για τα ανταποδοτικά των όμορων Δήμων, ακόμη και σήμερα, στην περιοχή του «Ελευθέριος Βενιζέλος», είπε χαρακτηριστικά ο βουλευτής Ηρακλείου.
Απευθυνόμενος σε μερίδα της Αντιπολίτευσης, ο Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε ότι «Σε αυτή την προσπάθεια η αριστερά -και εδώ είναι η διαφορά μας, από τη συντηρητική παράταξη – δεν βλέπουμε τις υποδομές ως αναγκαίες προεκλογικές χάντρες και καθρεφτάκια για την εξαγορά εκλογικών συνειδήσεων. Δεν αντιμετωπίζουμε τα έργα υποδομών ως μέσο πλουτισμού των εμπλεκόμενων μερών».
Ο Νίκος Ηγουμενίδης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι για την Αριστερά «οι υποδομές που έχει ανάγκη η πατρίδα, οι υποδομές που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη είναι συστατικό στοιχείο της Ελλάδας μετά τα μνημόνια. Είναι ταυτοτικό στοιχείο της Ελλάδας της νέας εποχής».
Σε χθεσινή του δήλωση ο κ. Νίκος Ηγουμενίδης ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πέτυχε το Δημόσιο να διατηρήσει παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση, τόσο στη φάση της υλοποίησης όσο και στη λειτουργία του Αεροδρομίου με συγκεκριμένα οφέλη για τον τόπο.
« Το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι είναι κομμάτι μιας ευρύτερης προσπάθειας.
Όλες οι τελευταίες θετικές εξελίξεις με τον ΒΟΑΚ, που επισφραγίστηκαν στην Κρήτη με την παρουσία του Πρωθυπουργού, η παράδοση του έργου Γούρνες-Χερσόνησος και του πολύπαθου δρόμου Ηράκλειο-Μεσαρά είναι μερικά ακόμη κομμάτια του παζλ που δείχνουν ότι η σημερινή Κυβέρνηση κατορθώνει σε συμπυκνωμένο χρόνο και με χειροπιαστό αποτέλεσμα να υπερβεί κενά δεκαετιών.
Όλοι γνωρίζουν πόσες δεκαετίες μεσολάβησαν και πόσες υποσχέσεις δόθηκαν – και από ποιους – μέχρι να φτάσουμε στο σημέρα.
Τελικά, είναι η σημερινή Κυβέρνηση εκείνη που αφενός μεν εξασφάλισε την ισχυρή παρουσία του Δημοσίου στη σύμβαση, αφετέρου ολοκλήρωσε επιτυχώς το διαγωνισμό, δρομολογώντας και θέτοντας σε ισχύ νόμου τη σύμβαση για ένα νέο Αεροδρόμιο στο Ηράκλειο και την Κρήτη», ανέφερε εχθές ο κ. Ηγουμενίδης.